måndag 6 oktober 2008

Plommonkräm



Idag ska vi äta fiskbullar...
Det har vi inte gjort sen barnen bodde hemma tror jag men idag längtade jag efter det. ABBAS fiskbullar i dillsås... med lite extra hem-dill i.. Det blir gott.

Som vanligt när man äter fisk så kräver det något mer... Vi blir då i alla fall hungriga fram emot kvällen när vi ätit fisk.
Jag har gjort kräm till kvällen. Plommonkräm, det äter vi ganska ofta.
så här gör jag den.

1 påse torkade plommon
kokas 10 minuter i 5 dl vatten.
Tillsätt 1/2 dl socker och låt koka 5 minuter till.
Blanda 2 msk potatismjöl med lite vatten och rör ner i den
kokande kompotten. Låt det bara få ett uppkok.
Häll upp en i skål och strö över socker så att inte krämen skinnar sig.

Har jobbat idag och haft träff med Försäkringskassan så nu FÅR jag arbetsträna för dem också. Det känns ju bra.

Dagens ord Francois de la Rochefoucauld: Den som lever utan att begå dårskaper är inte så klok som han tror.

kram/Anette

Inga kommentarer: