tisdag 21 oktober 2008

Biff med Chili



Idag är det lottöppning för "kärringarna" här i Fjäl så idag behöver inte jag laga mat... eller det gjorde jag ju, snäll som jag är, till Örjan då men det var inte mycket att blogga om.
Gårdagens mat däremot blev riktigt god.
Jag hade några chilifrukter kvar sen jag plockat ur växthuset. Jag har några plantor kvar med gröna frukter här inne också men de måste mogna på sig lite först.
Jag blandade bara köttfärs med en finhackad chili, en gul lök och rätt mycket vitlök, mjölk och ett ägg. Sen kryddade jag med Salt och peppar.

Jag tycker när det är så kryddig mat att det räcker med sallad och tzaziki till.

Nu får ni hålla tummarna för vinst i kväll då... eller kanske inte ändå.. Tur i spel otur i kärlek.... hm....Kan man inte ha tur i bägge.....

Dagems citat får därför bli Ingrid Bergman: Jag begär ingenting men jag vill ha allt.
kram/Anette

Inga kommentarer: