måndag 13 oktober 2008

Äppelkriget





Idag klev jag upp kl 5.10 för att hinna alla morgonbestyr. Jag sminkade mig kokade kaffe, gröt och fixade till här... Vi käkade och Örjan skulle just ut med hunden när jag kolla almanackan och konstaterar att .... jag är ledig idag... ska jobba tisdag och torsdag denna vecka...
Bara att gå och lägga sig igen då...
Nu fick jag en mysig morgon ändå... fast jag hade ställt in mig på att jobba.
Sen for jag och köpte 10 kg äpplen.. Här ska göras äppelmos!
Jag fick, när jag var gravid med Hanna, en hushållsassistent med tillhörande passermaskin....
Skitbra när man ska göra äppelmos har jag förstått...
När man ska göra äppelmos med passermaskin, står det i min kokbok, ska skal och kärnhus vara med när man koka... Sagt och gjort.. det här är ju enkelt... bara tvätta äpplena och skära dem i bitar... börjar med 8 liter skuren frukt.... kokar och inser... Jag får inte ihop appart-skrället... Jag som tycker att jag är rätt teknisk... eller visst jag får ihop den så det ser bra ut... men ut kommer skal, kärnor och mos i en enda salig röra....
Här står jag nu med 8 liter äpplen kokade med kärnhus och allt....
Det blir till att ta fram potatispressen... skit också.. inte bra för nacken heller jag som arbetstränar och allt....
Nu gick bara halva kartongen åt... nästa halva ska jag skära i bitar som jag först skalat och tagit ut kärnhusen... så kan jag köra i matberedaren istället
Hoppas mosen blir god för mitt kök liknar en krigszon..... typ äppelkriget =)

Dagens citat Ashleigh Brilliant: Ju längre jag lever, desto mindre framtid finns det att oroa sig för.

kram/Anette

Inga kommentarer: