fredag 8 februari 2008

Godmorgon!


Godmorgon!

Så här ser en av mina favorit-frukostar ut....

Lugn och ro.... en bra bok (eller en ljudbok som blivit en riktig favorit hos mig)..

Gröt och ägg.....

Idag är det rågflingegröt med lingonsylt...

En annan favorit frukost när ju när man kan äta ute i trädgården...

men min absoluta favoritfrukost är här hela min bullriga familj äter tillsammans... Alla barnen med respektive är hemma och vi äter scones med marmelad och ost och dricker te..

Det blir oftast scones när alla barn är här... för det spelar ingen roll hur mycket bröd man bunkrat upp med... på morgonen är det mesta borta.....Alltid är det några som bestämt sig för att äta varmamackor eller nåt på natt-kröken....

Scones är idealiskt sånna mornar... Man har alltid ingridienserna hemma och det går snabbt och lätt. Danne kommer på fredag och Hanna på lördag..... så det blir nog scones på söndag morgon

//Anette
Dagens puh:
Om du försöker att ignorera en knackning på din dörr, skrik då inte "nej!" när någon frågar "Är det någon hemma?"

2 kommentarer:

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna sa...

Haha! Både du och jag bloggade om frukost i dag!