onsdag 20 februari 2008

Lottöppning


I kväll är det lottöppning!
Vi är några "frunntimmer" i byn som träffas ungefär en gång i månaden för att försöka vinna på lotter men mest för att träffas och äta gott.
Vi lottar en gång per år vem man ska laga mat med (man brukar vara två).

Vad vi ska äta i kväll har jag ingen aning om... det får man inte veta förän man är där...
men gott brukar det vara och efterrätt!!! mums...

Eftersom jag är en snäll qvinna och sambo så har jag fixat middag till Örjan i alla fall.
Han får skinkrulader. Man tar bara färsk skinka eller bogfläsk som man kryddar med salt och peppar.... Jag har en bit äpple och ett torkat plommon i varje skink-skiva som jag rullar ihop och fäster med en tandpetare. Jag hade lite matlagningsgrädde som jag spädde pannan med.
Han ska få pressad potatis till.

Vad det bjöds på lottöppningen får ni reda på i morgon.
Håll tummarna att det blir en storvinst i kväll.

kram/Anette
Dagens Puh: Kom inte för sent till det du vill komma i tid till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller båda tummarna på att du vinner en miljon eller två!

Anette sa...

Nu måste jag ju dela ev vins med en himla massa andra kärringar... men ändå!