fredag 22 februari 2008

receptjakt


Idag ska jag fara in till stan och hämta hem Hanna.
Dels är det melodifestivalen imorgon och det är egentligen bara hon och jag som kan kolla på det på rätt sätt... möjligen Anna-Karin då och Annika kanske.... men för övrigt så är det vi.Vi kolla bidrag... analyserar och motiverar.... Det ska kollas låt, framförande, kläder, budskap osv.
Nu är Hanna sjuk också så jag ska hämta henne redan mitt på dagen idag. Örjan ska till fjällen och hjälpa Ricky med hans stuga så det blir bara vi i kväll. Imorgon kommer han hem och Danne, Weronica och lilla Aylin kommer också.
Nu är vi ju mat-frälsta både jag och min dotter så idag är det till att kolla recept....Dels till middag idag men framför allt till middag i morgon. Nåt lite mer kompicerat ska det vara tycker vi. Till brunch imorgon ska det bli fattiga riddare i alla fall har Hanna bestämt. Hon har visst aldrig ätit det...(undrar hur jag kan ha missat det i min gastronomiska uppfostran av henne...)
Som synes har jag ett antal mat-tidningar som jag ska gå igenom (jag har dille på mat-tidningar).
Hanna ska kolla i sina recepthögar och sen ska vi sammanstråla och bestämma oss.
resultat i den omrösningen meddelas på denna sida senare.

Inga kommentarer: