onsdag 6 februari 2008

semlor


Igår var det fettisdag.

Örjan överraskade mig med att komma hem med semlor...
Själv äter han dem inte så det var ju himla gulligt.

Semlor kan, enligt mig, bara ätas på ett sätt.... på djuptallrik med varm mjölk....
Det kallas Hetvägg tror jag.... obegripligt namn.... men gott är det.
Köpta semlor är nästan lika goda som hemgjorda.... fördelen med köpta är att brödet alltid är luftigt.... men jag vill ha mandelmassan blandad med lite bröd och grädde som mamma gör.... och det får man ju inte i köpta... men det var helt ok ändå....
Dagens puh:
Att kunna stava är inte det viktigaste. Vissa dagar har det ingen betydelse alls om man kan svava till tisdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Ser ju också att ni möblerat om, och nytt bord också?
Ha i lite hjotronsalt i degen så blir det luftiga bullar. Själv glömde jag allt margarin i degen (bagare?), så de är ganska nyttiga i alla fall. Jag öser på lite mer grädde istället. ;)
Love är lite sjuk så Tea och jag är hemma med honom. Kram!