torsdag 28 februari 2008

järpar



Idag blev det ostjärpar till middag.. jag hann inte riktigt med där med kameran så jag fick ta kort på Örjans matdosa istället.

Jag blandade 4 msk mjölk med 1,1/2 dl mjölk, 1 ägg och 500 g köttfärs. Kryddade med salt och peppar, färsk timjan och vitlök. Jag gjorde kuber av ost som jag formade järpar runt. Sen stekte jag dem och på slutet spädde jag pannan med lite grädde.

till det blev det stekt potatis... riktigt gott.

Det blev ingen visning för mig igår, det får bli till veckan istället.

Dagens Puh :Låt oss gå och hälsa på allihop, sa Puh. Vi ska gå för att det är Torsdag, och vi kan önska dem alla en Glad torsdag.

Kram/Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gott det låter! Själv ska jag ha "damklubb" här hemma på lördag! Vi ska laga asiatisk mat, kul för det äter jag sällan.