måndag 11 februari 2008

Hallonsmoothie


Smoothies gillar jag... Speciellt på sommaren då... som mellanmål eller frukost...Nu är det ju knappast sommar här... inte ens vår fast solen skiner och vädret är underbart.
Jag har kvar av hallonsåsen som jag serverade till Hallonsufflén i lördags... den såsen var bara hallon och florsocker som man mixade ihop. Sen skulle man egentligen passera det också... men jag inbillar mig att det blir lite nyttigare om man struntar i det... fibrer är ju alltid bra =).
I vanliga fall brukar jag ta vaniljyoghurt och köra dem i mixern tillsammans med bär (frysta eller färska) eller frukter. Har jag vanlig yoghurt så brukar jag blanda i lite vaniljsocker.
Nu däremot var det ju bara att ta lite av såsen och mixa ihop.... Det smakar verkligen sommar!!
kram/Anette

Inga kommentarer: