tisdag 26 februari 2008

Kyckling Enchiladas

Nu snöar det här i Fjäl... Känns inte så himla muntert för det är grått och tråkigt. Jag är inte alls på något bra humör idag. Får se om dagens middag kan få mig på bättre humör. Middag idag blir kyckling enhiladas. Det var länge sen vi åt det så nu var det på tiden. Det är ganska snabblagad mat så det blev som synes att jag gjorde muffins också. I morgon ska jag träffa Mimmi och Annelie på stan så då blir det inte lika mycket tid i köket. Örjan och jag borde handla till resan också men det får bli på torsdag för i morgon kväll har jag smink-visning också.
nåja... maten gjorde jag så här:

Kyckling Enchiladas 4 port
4 kycklingfiléer
1 stor gul lök
1 msk smör
1 ½ tsk salt
1 – 2 tsk samal oelek
2 dl cremé fraiche
1 röd paprika
1 hönsbuljongtärning
1 vitlöksklyfta

Sätt ugnen på 225 grader. Strimla kycklingen samt skala och hacka löken. Bryn lök och kyckling i smör. Krydda med salt, sambal oelek och vitlök. Hacka ner paprikan och fräst den.
Rör ber creme fraischen och låt den koka ihop någon minut.

Fyll tortillasbröd med röran. Rulla ihop dem och lägg i ugnssäkert fat. Strö rikligt med ost över och gratinera 10 – 15 minuter.

Servera med sallad.

Dagens Puh: För den outbildade är ett A bara tre pinnar.

Inga kommentarer: