söndag 17 februari 2008

Helgen!


Den här helgen blev lite jobbig....

Fastnade med bilen i snön på gården i fredags och skottade och kämpade en timme innan en granne i byn ryckte in och räddade mig (tack Bergvall)....

Sen var det dags för att ställa i ordning inför modevisningen...Hämta väskor i Torvalla...packa upp smink och smycken... hem och ut med hunden och sen iväg och sminka modellerna...Hjälpa modellerna med klädbyten och välja smycken åt dem... Sen stå och sälja smycken...

Den gick bra men det blev lite mycket där ett tag.
lördag skulle vi stå på Kapp Ahl för Oriflame...
ganska misslyckat för det var lite folk i farten p g a VM här i stan.
Sen svärmors 70-års kalas..... 12 vuxna och 100 (kändes det som) ungar i en liten tvåa och jag hade tidernas ryggvärk.... med det var trevligt och smörgåstårtan var god...

Idag blev det värk förstås och mesta tiden har jag tillbringat liggandes i sängen...
Maten idag blev snabblagad...
Stekt kött, Hasselbackspotatis (som tar i och för sig tar tid i ugnen) och färdigköpt bearnessås...
Det var helt ok ändå...

Men summa summarum.... Jag borde lärt mig att jag inte kan göra så många saker samtidigt och efter varandra vid det här laget....jag får säga som Nalle Puh i dagens Puh citat:

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Kram /Anette

Inga kommentarer: